
Op deze pagina
Hoe verkrijgen wij jouw gegevens?
Waarom verwerken wij jouw gegeven?
Hoe beveiligen wij jouw gegevens?
Privacy Statement
Wie zijn wij?
Jouw gegevens worden verwerkt door Lancyr Verzekeringen, handelsnaam van het Nederlands Financieel Instituut BV. Wij adviseren en bemiddelen in financiële producten. Denk hierbij aan het aanbieden, vergelijken en doorgeven van wijzigingen in verzekeringsovereenkomsten, het beheren van polissen en het ondersteunen bij schadeafhandeling. Wij bepalen zelf het doel en de middelen voor de verwerking van persoonsgegevens en zijn daarom Verwerkingsverantwoordelijke volgens de wet.
Onze contactgegevens:
- Telefoon: 088 – 020 4525
- E-mail: info@lancyr.nl
- Website: www.lancyr.nl
- Adres: De Ruijterkade 112, 1011 AB Amsterdam
- KvK-nummer: 34191678
Waarom dit statement?
Wij vinden het belangrijk dat jouw persoonsgegevens goed worden beschermd. We willen transparant zijn over welke gegevens we verwerken, waarom we dit doen, met wie we gegevens delen en welke rechten jij hebt. In deze privacyverklaring leggen we dit uit.
Verwerking van jouw gegevens
Wanneer je een dienst of product bij ons aanvraagt, vragen we om persoonsgegevens. Deze gegevens verstrek je zelf aan ons. Als klant kunnen we je in sommige gevallen ook rechtstreeks om gegevens vragen.
NAW-gegevens
Welke gegevens we van je verwerken, hangt af van ons contact:
- Websitebezoek: We verzamelen gegevens via je IP-adres, cookies en cookie-instellingen.
- Functionele cookies: Nodig voor een goed werkende website.
- Analytische cookies: Helpen ons de website te verbeteren. Hiervoor is geen toestemming nodig.
- Affiliate cookies: Geven inzicht in de effectiviteit van advertenties.
- Advertentie cookies: Nodig voor gerichte advertenties. Hiervoor vragen we jouw toestemming.
- Tracking cookies: Verzamelen informatie over je surfgedrag. Hiervoor is ook jouw toestemming nodig.
- Informatieverzoek: We vragen je contactgegevens om de gevraagde informatie te sturen.
- Klant worden: We hebben in ieder geval je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres nodig om de verzekeringsovereenkomst uit te voeren.
- Sollicitatie: We vragen je cv, diploma’s en eventueel andere persoonsgegevens. Met jouw toestemming bewaren we deze maximaal 12 maanden.
Financiële gegevens
Als klant gebruiken we je bankrekeningnummer voor betalingen en incasso’s. Als je een inkomensverzekering via ons of je werkgever hebt, beschikken we over je salarisgegevens.
Aanvullende gegevens
Voor sommige producten hebben we extra gegevens nodig, zoals je kenteken bij een autoverzekering of gezondheidsgegevens bij een inkomensverzekering. Deze gegevens gebruiken we voor risicobeoordeling, productvoorwaarden en schadeafhandeling.
Gezondheidsgegevens
Voor inkomensverzekeringen en letselschadebehandeling hebben we soms medische informatie nodig. Alleen medewerkers met een geheimhoudingsplicht verwerken deze gegevens.
Strafrechtelijk verleden
Voor de beoordeling van schade- en inkomensverzekeringen vragen we naar een eventueel strafrechtelijk verleden. Feiten die langer dan 8 jaar geleden plaatsvonden, hoef je niet te melden. Alleen geautoriseerde medewerkers verwerken deze gegevens.
Betalingsrisico’s
Voordat we een overeenkomst met je sluiten, willen we een beeld vormen van eventuele betalingsrisico’s. Zo bepalen we of we een overeenkomst met je aangaan en welke voorwaarden we toepassen. We verstrekken je gegevens daarvoor ook aan kredietinformatiebureaus. Zij controleren persoonsgegevens en leveren kredietinformatierapporten met risicoprofiel. Je kunt de privacyverklaring van de bureaus die wij inschakelen hier lezen: Privacyverklaring Focum uitgebreid . Daarin staat ook hoe je jouw rechten, zoals recht op inzage, bezwaar en wissing, kunt uitoefenen.
Gespreksopname
Om onze dienstverlening te verbeteren en fraude te bestrijden, nemen we telefoongesprekken op. Deze kunnen worden teruggeluisterd voor training of om afspraken te verifiëren. We bewaren gesprekken niet langer dan nodig.
Burgerservicenummer (BSN)
Soms verwerken we je BSN, bijvoorbeeld bij inkomensverzekeringen die onder de Pensioenwet vallen. Dit gebeurt alleen als er een wettelijke grondslag voor is.
Contact met ons
Als je een vraag stelt of een klacht indient, verwerken we deze gegevens in onze administratie.
Hoe verkrijgen wij jouw gegevens?
Meestal ontvangen we gegevens direct van jou of je werkgever. Soms krijgen we gegevens van andere partijen zoals taxateurs of schade-experts. We leggen in ons register vast waar de gegevens vandaan komen.
Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
Uitvoering van onze dienstverlening
We gebruiken persoonsgegevens om contact met je op te nemen, verzekeringen af te sluiten of wijzigingen door te voeren. Ook beheren we verzekeringen en behandelen we claims en declaraties.
Risicobeperking
We gebruiken persoonsgegevens om risico’s te verkleinen, zoals:
- Beveiliging door gebruikersnamen en wachtwoorden te beschermen.
- Interne kwaliteitscontroles en risicobeoordelingen uit te voeren.
- Ons bedrijf gezond te houden (risicomanagement).
Marketing
We houden je graag op de hoogte van onze diensten via e-mails, nieuwsbrieven, website en sociale media. Wil je geen berichten ontvangen? Dan kun je je eenvoudig afmelden.
Verbetering en innovatie
We analyseren gegevens om onze diensten en producten te verbeteren. Waar mogelijk verwijderen we persoonsgegevens of maken we deze anoniem.
Fraude- en misbruikpreventie
Bij de opsporing van fraude en misbruik leggen we persoonsgegevens vast. Dit gebeurt volgens de instructies van verzekeraars.
Rechtsgrond voor verwerking
Wij verwerken jouw gegevens alleen als we daar een wettelijke grondslag voor hebben, zoals:
- Uitvoering van een overeenkomst, bijvoorbeeld een verzekeringsovereenkomst.
- Wettelijke verplichting, zoals identificatie bij het afsluiten van een verzekering.
- Gerechtvaardigd belang, bijvoorbeeld bij fraudeonderzoek, waarbij we een afweging maken tussen ons belang en jouw privacy.
Hoe beveiligen wij persoonsgegevens?
We nemen technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of misbruik. Denk aan:
- Beveiliging van onze website en IT-systemen.
- Fysieke beveiliging van ruimtes waar gegevens worden opgeslagen.
- Strikte toegang tot gegevens voor bevoegde medewerkers.
- Geheimhoudingsverklaringen voor medewerkers.
Onze leveranciers zijn verplicht om vergelijkbare beveiligingsmaatregelen te nemen.
Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?
We bewaren persoonsgegevens niet langer dan nodig. Soms bepaalt de wet de bewaartermijn, in andere gevallen stellen we deze zelf vast. We hanteren hiervoor een bewaartermijnenbeleid.
Met wie delen wij persoonsgegevens?
Wij delen persoonsgegevens alleen als dit wettelijk is toegestaan en noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Dit kan met:
- Onze medewerkers, als zij betrokken zijn bij jouw verzekering.
- Partners zoals verzekeraars en tussenpersonen, voor efficiënte verwerking.
- Overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst of toezichthouders, als we hier wettelijk toe verplicht zijn.
- Dienstverleners, zoals IT-bedrijven en marketingbureaus die ons ondersteunen.
Soms besteden we de verwerking van persoonsgegevens uit aan externe partijen. Zij handelen volgens onze instructies en voldoen aan dezelfde privacy-eisen.
Wil je meer weten over hoe wij omgaan met jouw gegevens? Neem dan contact met ons op via info@lancyr.nl.