Welke autoverzekering heb ik?
Lancyr bemiddelt in schadeverzekeringen van andere partijen (zoals Nationale Nederlanden en a.s.r) en ontwikkelt daarnaast het unieke ‘huismerk’ genaamd de Lancyr autoverzekering. Op deze pagina vindt je informatie die geldt voor alle verzekeringen die via Lancyr zijn gesloten.
Wie handelt mijn schade af?
Het Nederlands Volmachtbedrijf is ons zusterbedrijf. Zij zijn gemachtigd om uit naam van Lancyr schades volledig te behandelen. Daarbij hebben zij afspraken met verschillende schadeherstellers om de kwaliteit en prijs te bewaken van uw schadeherstel. Het kan dus zijn dat je de naam Het Nederlands Volmachtbedrijf (afgekort Nedvol of HNVB) soms tegenkomt bij de afhandeling van schades. (Je ontvangt bijvoorbeeld e-mail van schade.particulier@nedvol.nl wanneer je met een schadebehandelaar e-mailt.)
Hoe dien ik een schade in?
Heb je een noodsituatie op vakantie of onderweg met je auto? En heb je je auto- of reisverzekering via Lancyr gesloten? Bel dan de Lancyr Alarmcentrale: 088 020 45 23
Schade melden kan hierSchade kun je het snelste indienen online. Dit is de beste manier om te zorgen dat we alle gegevens compleet hebben en je schade snel kunnen beoordelen en verhelpen. Na het indienen, krijg je altijd gelijk een bevestigingsmail. Hierin staat precies hoe het verdere herstel zal verlopen / wat je moet doen.
Werkt het niet of vind je dit onprettig? Bel dan ons kantoor om je te helpen de schade in te dienen.
Wat moet ik allemaal invullen bij een schademelding?
We vragen naar de locatie en de omstandigheden van de schade om een goed beeld te krijgen. Als er een andere partij bij betrokken was, worden ook hier gegevens van gevraagd. Alle informatie die we vragen is nodig om te beoordelen of de schade door jouw verzekering gedekt wordt, of een andere partij aansprakelijk is voor de schade, en natuurlijk hoe we jou het beste en snelste kunnen helpen. Ook kunnen wij een onderzoeker of een schade-expert inschakelen.
Er wordt ook gevraagd om bewijsstukken toe te voegen aan de melding. Zoals:
- Foto’s van de schade
- Aankoopnota(‘s)
- Een offerte of factuur voor herstel (indien beschikbaar)
- Het bewijs van aangifte bij de politie (indien van toepassing)
Wie herstelt mijn autoschade?
Dat hangt af van je verzekering en de omstandigheden. Dien je schade online in, dan krijg je altijd een bevestigingsmail met de juiste instructies.
De opties zijn:
Alleen ruitschade? Herstel via Lancyr schadeherstelnetwerk (Autoglaz)
Een ruitschade die onder je verzekering valt (WA+ of All Risk dekking) laat je herstellen door een bedrijf dat is aangesloten bij Autoglaz. Dan betaal je geen eigen risico.
Kies je een andere schadehersteller, dan betaal je € 595,- eigen risico.
Bij het online indienen van je schade geef je aan dat je alleen ruitschade hebt. Je krijgt dan een e-mail met instructies hoe/waar je de schade mag laten herstellen.
Lancyr autoverzekering : Lancyr Schadeherstelnetwerk (Fixico)
Tijdens het (online) indienen van je schade, word je gelijk doorverwezen naar een speciale app voor het Lancyr Schadeherstelnetwerk. Hierop herken je misschien de naam van onze technische partner Fixico. In deze app dien je de volledige schade in, zodat we snel aan de slag kunnen. Je maakt ook direct vanuit de app een afspraak voor de reparatiedatum en eventuele aanvullende diensten zoals haal- en brengservice voor je auto, of een leenauto.
- upload je schadefoto’s
- omschrijf de schade
- het slimme systeem kiest de beste schadehersteller
- plan direct online je reparatie in
- wordt via de web-app op de hoogte gehouden van het schadeherstel
De schade is door jou eenvoudig in te dienen en biedt optimale service, snelheid & kwaliteitsgarantie.
Er is geen overzicht beschikbaar van welke garages aangesloten zijn op dit netwerk. Vanuit de app ontvang je de keuze uit 3 beschikbare garages bij jou in de buurt die aangeven dat ze tijd hebben voor de reparatie. Deze garages worden o.a. geselecteerd op nabijheid, prijs en snelheid van reparatie.
Dankzij deze sturing op wie de schade herstelt, houden wij de service hoog en de autopremie laag.
Overige autoverzekeringen: Schadegarant
Wij hebben kwaliteits- en serviceafspraken met garages die zijn aangesloten bij Schadegarant. Als de reparatie onder jouw verzekering valt en je bij een van deze herstellers uw reparatie laat uitvoeren, betaal je geen eigen risico.
Kies je zelf een andere garage, die niet bij Schadegarant is aangesloten, dan betaal je € 595,- eigen risico per schade.
Hoe lang duurt reparatie van mijn auto?
Dat hangt af van de drukte bij de herstelbedrijven. Het slimme matchmaking systeem van Lancyr Schadeherstel kiest de beste schadehersteller op zowel kwaliteit, prijs als hoe snel je er terecht kunt.
Schade indienen online via LANCYR ONLINE SCHADE MELDEN
Wie werken er mee aan het oplossen van mijn schade?
- Lancyr: hier heb je je verzekering gesloten. Wij zijn de bemiddelaar van je verzekering, of deze nu huismerk is of anders, en we zijn je 1e aanspreekpunt bij vragen over deze verzekering.
- HNVB: Het Nederlands Volmachtbedrijf, zusterbedrijf van Lancyr met schade-experts die de schade behandelen.
- Fixico: technisch partner die de techniek voor het Lancyr schadeherstelnetwerk / de herstel app levert
- Schadegarant: kwaliteitskeurmerk voor schadeherstelbedrijven (garages) waar wij mee samenwerken
- Autoglaz: keten van glasherstel en -reparatie bedrijven waarmee wij afspraken hebben voor het repareren van jouw ruitschades
Wat doen wij?
– Wij regelen de schade snel en deskundig;
– Als de schade hersteld kan worden, schakelen we een herstelbedrijf in;
– We houden ons aan de polisvoorwaarden;
– We houden ons aan de Gedragscode Verzekeraars. Je kunt de gedragscode nalezen op www.verzekeraars.nl.
Wat moet ik doen?
– Zorg ervoor dat de schade niet groter wordt;
– Zorg ervoor dat het herstelbedrijf, de onderzoekers of experts hun werk kunnen doen;
– Geef alle informatie aan de expert die nodig is om de schade te kunnen vaststellen;
– Verleen ons alle medewerking en geef ons alle informatie over de schade, zodat wij deze goed kunnen afhandelen;
– Pleeg geen fraude, door informatie achter te houden over de oorzaak of oneerlijk te zijn over de hoogte van het schade- of aankoopbedrag.
Ga voor meer info naar www.nedvol.nl/contact/fraudebeleid/.
Wat doet een onderzoeker?
Om te beoordelen hoe de schade is ontstaan, kunnen wij een onderzoeksbureau inschakelen. De onderzoeker stelt vragen over de schade. De onderzoekskosten betalen wij. Wanneer je zelf een onderzoeksbureau inschakelt moet je de onderzoekskosten zelf betalen. Voor meer informatie hierover kun je contact met ons opnemen. De gedragsregels en protocollen van onderzoekers kun je nalezen op www.verzekeraars.nl.
Wat doet een schade-expert?
Een schade-expert stelt de hoogte van de schade vast. Daarnaast schakelt de expert eventueel herstelbedrijven voor je in en informeert je over je mogelijkheden. Schade-experts staan ingeschreven bij de Stichting Nederlands Instituut Van Register Experts (NIVRE) en houden zich aan de Gedragscode expertise-organisaties. Meer info vind je op www.verzekeraars.nl en op www.nivre.nl
Zelf een schade-expert kiezen?
Wil je zelf een schade-expert inschakelen, dan is dat mogelijk. Die persoon heet een contra-expert. De contra-expert en onze expert benoemen vooraf samen een derde schade-expert. Deze derde schade-expert stelt het schadebedrag vast, als jouw en onze schade-expert het niet eens worden over de hoogte ervan. Als de contra-expert kosten maakt voor belangenbehartiging, betalen wij die kosten niet, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn. Voor vergoeding van de kosten van een contra-expert verwijzen wij je naar de polisvoorwaarden.
Jij blijft de opdrachtgever
Onze schade-expert regelt een herstelbedrijf voor je, maar jij blijft de opdrachtgever. Dat betekent dat je het opdrachtformulier moet ondertekenen. Als er een eigen risico of BTW verrekening geldt, dan krijg je daarvan de nota. Het herstelbedrijf kan je vragen een akte van cessie te ondertekenen. Hiermee geef je ons toestemming de herstelkosten direct aan het herstelbedrijf te betalen.
Persoonsgegevens
Elke schademelding noteren wij in onze systemen en leggen wij vast bij Stichting CIS (Centraal Informatie Systeem). Hoe wij omgaan met persoonsgegevens lees je op www.nedvol.nl/privacy.
Wil je precies weten waarvoor je verzekerd bent?
Kijk dan in de polisvoorwaarden van de verzekering.
Heb je een klacht?
Ga naar deze pagina om te zien wat je kunt doen als je een klacht hebt.
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder!
Lancyr Verzekeringexperts
Lancyr is een landelijk netwerk van meer dan 100 financieel specialisten. Neem contact op met een de financieel adviseurs bij u in de buurt voor persoonlijk advies over verzekeringen, hypotheken en andere financiele vragen.